مغز انسان از سه بخش مجزا از هم ولی به هم پیوسته تشکیل شده است و طبق تحقیقات به عمل آمده انسان در هنگام تصمیم گیری از این بخش ها استفاده میکند.
وظیفه این قسمت مغز پردازش دادههای منطقی و اطلاعات پردازش شدهی خود را در اختیار قسمت های دیگر می گذارد.
وظیفه این قسمت پردازش احساسات و هیجانات انسان است. مغز میانی پس از پردازش این احساسات نتیجه را به سایر قسمتها ارسال میکند.
این قسمت مغز به مغز جنگیده نیز معروف است که وظیفه آن با مقولهی بقای بشر و حفظ آن مربوط است و به همین خاطر به خزنده هم معروف شده زیرا خزندگان قدیمی ترین گونه زنده جهان است که در طول تغییر و تحولات دنیا به خوبی خود را با آن تطبیق دادند.
همچنین وظیفه تصمیم گیری با این بخش است که با استفاده از اطلاعاتی که از دو بخش دیگر دریافت میکند تصمیم میگیرد البته ملاک های دیگر تصمیم گیری براساس غرایزی مانند حفظ بقا است.
بعضی از افراد فکر میکنند هدف از بازاریابی عصبی گول زدن مشتریان است این درحالی است که استفاده از بازاریابی عصبی به منظور گول زدن مشتریان نیست و هدف اصلی آن شناخت روحیات و احساسات مشتریان است تا با نیازسنجی درست بتوان بهترین محصول را به مشتریان ارائه داد. به همین علت کار اصلی در این مدل بازاریابی کار برروی امواج مغز است تا سلیقه مشتری به خوبی شناخته شود.
بازاریابی عصبی دارای تکنیکهای متخلفی است که هرکدام با توجه به بعضی رفتارهای مشتری سبب شناخت مشتری، نیازها و ترجیحات مشتری است تا بتوان بهترین محصول و خدمت را به آنها ارائه داد.
اخبار تکنولوژی
درباره این سایت